Ràdio Begur

Ràdio Begur

BENVINGUTS

Benvinguts al Blog Oficial de Ràdio Begur


dissabte, 10 de desembre de 2016

PROCÉS PARTICIPATIU - PROCÉS INFORMATIU

La segona reunió informativa del procés participatiu de Begur aplega prop de 70 veïns a l’ajuntament

 
Font: Ajuntament de Begur - Dissabte, 10/12/16
 
Imatge de la reunió informativa sobre el procés participatiu d'ahir al vespre.
(Foto: Ajuntament de Begur) 
Ahir a la nit es va celebrar la segona reunió informativa, a la sala de plens de l'Ajuntament de Begur, sobre el procés participatiu endegat per l'equip de govern, amb la participació de vora de 70 veïns.
 
L'alcalde, Joan Loureiro, va explicar en què consisteix aquest procés, que és el primer que tira endavant l'Ajuntament. Recordem que es tracta d'una partida de 100.000 euros que s'inclouen en els pressupostos de l'any vinent.
 
Ahir es van conèixer un parell de novetats importants respecte la proposta inicial. Per una banda, després de la reunió que es va fer dimecres a Esclanyà, s'ha decidit que els projectes es reparteixin entre els dos nuclis urbans, Begur i Esclanyà, tenint en compte el percentatge d'habitants de cadascun d'ells. Per altra banda, les dues escoles del municipi, Doctor Arruga i Olivar Vell, també podran participar en la presentació de propostes.
 
A més, en la reunió d'ahir, també es va decidir crear unes plantilles tipus per a tots els projectes, de manera que tinguin en compte la mateixa informació, com ara els objectius, a qui van dirigits, etc.
 
 
Procés participatiu
A partir de dilluns vinent, 12 de desembre, s'obre un termini de temps perquè els begurencs i esclanyencs puguin fer les seves propostes d’inversió, el termini per a la recollida de propostes es tanca el 27 de gener. Les propostes, que es poden fer al registre d’entrada de l’Ajuntament de Begur, al local polivalent d’Esclanyà o al correu electrònic alcaldia@begur.cat (posant “procés participatiu 2017”), haurà de comptar amb la identificació de la persona que la fa. Els projectes hauran de ser d’interès general, que respectin el marc jurídic legal, tècnicament i econòmicament viables i que no superin els 20.000 euros.
 
Entre el 31 de gener i el 3 de març, es procedirà a l’estudi de viabilitat dels projectes. L’estudi el realitzarà una comissió integrada per tècnics municipals, que hauran d’assessorar i informar sobre la viabilitat legal, tècnica i econòmica de les propostes presentades.
Un cop enllestit el termini es publicarà la relació de les propostes admeses i excloses i aquestes restaran exposades a la sala d'exposicions de les Escoles Velles.
 
A partir d’aquí, s’inicia la tercera fase del procés, el de la votació entre les propostes admeses. Les votacions es podran fer entre el 6 i el 17 de març. Podran votar les persones empadronades al municipi majors de 16 anys. Per votar, caldrà anar presencialment a l’Ajuntament de Begur, presentant el document d’identitat.
 
Les propostes més votades seran trameses a les seves àrees corresponents perquè els tècnics municipals redactin un avantprojecte. Els tècnics podran comptar amb la col·laboració de les persones que les hagin plantejat. I seguiran la seva tramitació administrativa, sent aprovades pel ple i incorporades al pressupost municipal per a la seva execució.