Ràdio Begur

Ràdio Begur

BENVINGUTS

Benvinguts al Blog Oficial de Ràdio Begur


dijous, 8 de desembre del 2016

PRIMERA REUNIÓ DEL PROCÉS PARTICIPATIU

La primera reunió informativa del procés participatiu de Begur aplega una quarantena de veïns a Esclanyà


Font: Ajuntament de Begur - Dimecres, 07/12/16


Imatge de la reunió informativa sobre el procés participatiu al Local Polivalent d'Esclanyà. (Foto: Ajuntament de Begur)

Una quarantena de veïns han participat aquesta nit al local polivalent d’Esclanyà en la primera reunió informativa del procés participatiu que ha endegat l’equip de govern de Begur per decidir el destí d’una partida d’inversions, amb un total de 100.000 euros, que es troben dins dels pressupostos de l’any vinent. I divendres es farà la segona reunió, que tindrà lloc a les 8 del vespre, a la sala de plens de l’Ajuntament de Begur. Paral·lelament, l’Ajuntament ha editat uns díptics on s’explica en què consisteix el procés i com s’ha estructurat.
 
La reunió, amb la presència de diversos membres del govern begurenc, ha anat a càrrec de l’alcalde, Joan Loureiro, que ha explicat en què consisteix aquest procés participatiu, que és el primer que tira l’Ajuntament endavant. “Volem que els veïns siguin protagonistes i, entre tots, decidim el Begur que volem”, ha manifestat l’alcalde. Seguidament, Loureiro ha donat la paraula als veïns perquè poguessin exposar els seus dubtes o interrogants. A més, l’alcalde ha aprofitat l’acte per explicar totes les inversions que s’han programat dins els pressupostos del 2017 a Esclanyà i al barri de Sant Josep.
 
 
Procés participatiu
 
Després de les dues reunions informatives, s’obrirà, a partir de dilluns vinent, 12 de desembre, un termini de temps perquè els begurencs i esclanyencs puguin fer les seves propostes d’inversió. Les propostes, que es poden fer al registre d’entrada de l’Ajuntament de Begur, al local polivalent d’Esclanyà o al correu electrònic alcaldia@begur.cat posant “procés participatiu 2017”, haurà de comptar amb la identificació de la persona que la fa. Els projectes hauran de ser d’interès general, que respectin el marc jurídic legal, tècnicament i econòmicament viables i que no superin els 20.000 euros. La recollida de propostes es clourà el 27 de gener.
 
Seguidament, es procedirà a l’estudi de viabilitat dels projectes. L’estudi el realitzarà una comissió integrada per tècnics municipals, que hauran d’assessorar i informar sobre la viabilitat legal, tècnica i econòmica de les propostes presentades. L’estudi de viabilitat es farà del 31 de gener al 3 de març. Un cop enllestit el termini es publicarà la relació de les propostes admeses i excloses. A partir d’aquí, s’iniciarà la tercera fase del procés, el de la votació entre les propostes admeses. Podran votar les persones empadronades al municipi majors de 16 anys. Per votar, en què només es podrà fer sobre una proposta, caldrà anar presencialment a l’Ajuntament de Begur, presentant el document d’identitat. El termini per votar serà del 6 al 17 de març.
 
Les propostes més votades seran trameses a les seves àrees corresponents perquè els tècnics municipals redactin un avantprojecte. Els tècnics podran comptar amb la col·laboració de les persones que les hagin plantejat. I seguiran la seva tramitació administrativa, sent aprovades pel ple i incorporades al pressupost municipal per a la seva execució.