Ràdio Begur

Ràdio Begur

BENVINGUTS

Benvinguts al Blog Oficial de Ràdio Begur


dissabte, 6 de maig de 2017

INAUGURACIÓ DE LA XIX CAMPANYA DEL PEIX DE ROCA DE BEGUR

La campanya Peix de Roca de Begur, que aplega 14 restaurants, arrenca amb art japonès

 
Font: Ajuntament de Begur - Dissabte, 06/05/17
 
La il·lustradora Mireia Vila, fent una demostració de la tècnica Gyotaku. (Foto: Ajuntament de Begur)
 
 
Una exhibició de la tècnica d’art japonès Gyotaku, consistent en reproduir els peixos utilitzant-los com a planxa, ha estat aquest migdia el punt de sortida de la XIX edició de la campanya gastronòmica del Peix de Roca de Begur, que es mantindrà fins al 5 de juny. La mostra artística ha anat a càrrec de la il·lustradora Mireia Vila, que és l’autora de la imatge de la pròpia campanya, complementant la tradicional imatge d’una pedra amb un peix dibuixat i una forquilla.
 
Helena Garcia Melero, presentadora de TV3, durant l'acte d'inauguració de la Campanya. (Foto: Ajuntament de Begur)
 
 
La presentació de l’esdeveniment, a la plaça de Lluís Esteva i Cruañas, ha anat a càrrec de la periodista i presentadora de TV3 Helena Garcia Melero, que ha parlat amb un i cadascun dels cuiners dels 14 restaurants participants en aquesta edició. Seguidament, el públic que omplia la plaça ha pogut degustar els plats que oferien els establiments participants mentre cantava Damià Olivella, conegut per fer una peça de la sèrie “Polseres vermelles” de TV3. “Hem volgut acompanyar les excel·lents creacions culinàries dels nostres cuiners amb un toc artístic”, ha recordat Eugeni Pibernat, regidor de l’àrea de Promoció Econòmica i Turisme, organitzadora de la campanya.
 
El cantant Damià Olivella, durant l'acte d'inauguració de la Campanya del Peix de Roca. (Foto: Ajuntament de Begur)
 
 
Els establiments participants en aquesta edició són Cal Bandarra, Casa Juanita, Costa Brava, Diferent, Galena-Mas Comangau, Hostal Sa Rascassa, Hostal Sa Tuna, Hotel Aigua Blava, Hotel Mas Ses Vinyes, Hotel Sa Punta, La Cuina..., Les Brases del Toc-Hotel El Convent, Taverna Son Molas i Toc al Mar. En la campanya, cada restaurant ofereix un menú propi basat en el peix de roca amb uns preus que oscil·len entre els 38 i els 60 euros. La campanya Peix de Roca va ser una iniciativa de l’Ajuntament  l’any 1997 amb un doble objectiu: promocionar la gastronomia local i desestacionalitzar la temporada.
 
A part de la novetat de la presentació, ja que fins ara es feia dins la sala de plens i amb una conferència, l’edició d’enguany presenta dues novetats més. Per un costat, els guanyadors del sorteig entre els participants de la campanya gastronòmica aconseguiran una visita guiada i passejada en barca pel litoral begurenc. El sorteig es farà entre tots els que degustin el menú i hi hauran 8 premis per a dues persones cadascun. La visita guiada i passejada es farà el dissabte 3 de juny, coincidint amb la X Fira del Mar i Botiga al Carrer que es farà durant tot el dia al centre del poble.
 
Per l’altre costat, el 20 de maig es durà a terme el programa de ràdio en directe “El Suplement On Road” de Catalunya Ràdio. En concret, es farà en directe des de Begur l’apartat gastronòmic del programa, que presenta el reconegut xef, professor de cuina i divulgador de la gastronomia Pep Nogué. La secció de Nogué tindrà lloc entre les 9,30 i 10 del matí a la plaça de la Vila. A més, a les 11 del matí hi haurà al mateix espai un taller per a la mainada.
 
Aparadors i cuina popular
A més, la campanya, com es porta fent els darrers anys, es complementa amb una sèrie d’activitats diverses. Així, hi haurà el Concurs d’Aparadors, que arriba a la desena edició. El concurs, que es manté durant tota la campanya, es concreta en decorar els aparadors basats en la mostra culinària. Com també el Concurs de Cuina Popular Peix de Roca, que també compleix 10 anys. El concurs de cuina, obert a tothom, es farà el dissabte 27 de maig a la plaça Lluís Esteva i Cruañas a les 12 del migdia. Al final de l’acte, s’entregaran els premis als millors plats, com també als millors aparadors.